Dag 5 van Ras Al Jinz naar Al Sawadi Beach resort

31 december 2013 - Jaza'ir Suwadi, Oman

Eerst halte bij de scheepswerf van Sur: hier worden handgemaakte grote houten boten  gebouwd. We mochten hier vrij rondlopen, de stellingen beklimmen, op en in de boten,..

Verder gereden naar Wadi Shab. Kleine boot naar de overkant en dan stevige wandeling, klim en klauterpartij van ongeveer 50 minuten naar het einde waar enkele kleine meertjes waren waarin we konden zwemmen. Je ging telkens dieper de canion in. Op het einde konden we niet meer verder. Een aanwezige gids maande ons aan om toch nog wat verder te gaan, onder water tussen een smalle rotsspleet, te smal voor een hoofd. De grot aldaar was buitenaards mooi. Je kan er eigenlijk nog verder, maar dit werd te riskant en de tijd noopte ons om terug te keren.

Er wachtte ons nog een 3 uur durende rit naar ons hotel. Om de paar km staan er op de autosnelweg in de buurt van de hoofdstad radars. Ze rijden hier soms ook gelijk zotten, om nog maar te zwijgen van al de onverlichte voetgangers dit te voet de snelweg in het donker oversteken. De Afrit die we nodig hadden was afgesloten wegens wegwerkzaamheden. Dan maar omgereden tot we het niet meer wisten. Enkele locals brachten ons tot een plaats waar we niet reglementair de snelweg opkonden met een ongezien manoeuvre. Even voor de afslag hebben we onze 4X4 gebruikt om er af te rijden zo dat we op de parallelbaan kwamen. Het is hier een tof en ongedwongen hotel. We hebben net het oudjaarsdiner kunnen meepikken.

Wij WENSEN DE GANSE FAMILIE EEN GELUKKIG EN VOORSPOEDIG NIEUWJAAR