Oman Dag 3, Van Nizwa naar de Woestijn

31 december 2013 - Nizwa, Oman

begonnen met kort ritje naar naburige oase Birkat Al Mawz met het klassieke bijbehorende fort. Dit was gesloten en de oase was ook al niet vet.

Volgende stop te Sinaw. Druk stadje met overdekte markt, een souk. De vrouwen dragen hier buiten hun lange kledij ook nog een masker dat het bovenst deel van hun gelaat verstopt. In lokale winkels onze picknick bij elkaar gekocht.

Lange rit verder naar Ibra. Vonden we niet bijzonder. Direct doorgereden naar Al Mudayrib. Klein dorp met ruïnes van een oud fort. Verschillende indrukwekkende gebouwen en torens beheersen het straatbeeld van dit kleine dorp.

verder naar onze afspraak in Al Mintirib waar we afspraak hadden om in groep door te stoten naar het safari Desert Kamp. Onze bandenspanning werd verlaagd ( op zicht) en we trokken achter de gids de woestijn in over een zandpiste met de nodige obstakels. Precies Paris-Dakar. Gelukkig had de gids enkele tips gegeven. Tijdens dergelijke ritten zuipt de V6 van onze Mitsubishi Pajero gulzig. Aan 25 euro cent per liter is dit niet erg

We sliepen in een sfeervol kamp zonder elektriciteit. Die was er enkel 's ochtends om u te wassen in uw openlucht badkamer.

We zijn er met de jeep nog een hoge duin opgereden zo ver we konden. Daarna laatste deel te voet om de zonsondergang te zien. Daarna steil naar beneden recht naar het kamp. was wel efkes bangelijk om de wagen zo de dieperik in te sturen. Het was makkelijker dan verwacht.